top of page
All Posts
Microsoft om fremtidens kundeservice
I denne episoden av Kundeservicepodden møter jeg Tim Ervik, Business Applications Specialist i Microsoft Norge, for en samtale om hva som faktisk skjer i skjæringspunktet mellom teknologi og kundeopplevelse. Vi går rett på de spørsmålene mange ledere strever med: – Hva har endret seg siden AI-bølgen startet? – Hvor ligger gapet mellom norsk modenhet og internasjonale ambisjoner? – Hvilke trender styrer utviklingen de neste årene? – Hva skal egentlig til for at automatiser
Ida Amalea Furseth
for 9 timer siden1 min lesing


Tenk om effekten av AI i kundeservice vokste like raskt som antallet rapporter om temaet
Markedet for AI vokser, med det som vokser raskest, er antallet rapporter som sier det samme.
Bjarte Lyssand
13. nov.1 min lesing


Optimale kundereiser i forsikringsselskap
Med en gjennomsnittlig servicetilfredshetsscore på 73 poeng, konkurrerer norske forsikringsselskaper hardt om å levere kundeopplevelser som skaper lojalitet og lønnsomhet.
Bjarte Lyssand
10. nov.3 min lesing


Best på kundeservice i Norge: Slik vant Strawberry KSIndeks 2025
Hva skal til for å bli best på kundeservice i en bransje der kundene forventer både varme, kvalitet og øyeblikkelige løsninger?
Bjarte Lyssand
10. nov.3 min lesing


Et dypdykk i kanalenes egenart
Hvordan påvirker kontaktkanalen kundens tilfredshet med serviceopplevelsen?
Bjarte Lyssand
7. nov.2 min lesing


Best på kundeservice i forsikring: Slik jobber Frende for å levere i toppklasse
Hva kreves for å bli best på kundeservice i Norges kanskje mest krevende bransje?
Bjarte Lyssand
4. nov.3 min lesing


Chat er broen mellom selvbetjening og kundeservice
Tall fra KSIndeks 2025 avslører at chat ofte representerer noe mer enn bare en kommunikasjonskanal, den fungerer som en bro til selvbetjening.
Bjarte Lyssand
3. nov.2 min lesing


Selv gode selvbetjeningsløsninger skaper trafikk til kundesenteret
Når teknologi skaper flere henvendelser
Bjarte Lyssand
31. okt.2 min lesing


Hvorfor starter Oslokundene mer irritert?
Det er geografiske forskjeller i kundenes emosjonelle startpunkt.
Bjarte Lyssand
29. okt.1 min lesing


KSIndeks 2026 vil gi enda dypere innsikt i kundenes holdninger til bot og AI
KSIndeks 2026 vil gi enda dypere innsikt i kundenes holdninger til bot og AI
Bjarte Lyssand
2. okt.1 min lesing


Podcast: Slik kombinerer Power teknologi og mennesker i kundeservice
Podcast: Slik kombinerer Power teknologi og mennesker i kundeservice
Bjarte Lyssand
1. okt.3 min lesing


Salesforce kutter tusenvis av servicemedarbeidere. Når er det norske kundesentre sin tur?
Må vi forberede oss på en kraftig reduksjon i antall kundeservicemedarbeidere de neste årene?
Bjarte Lyssand
1. okt.2 min lesing


AI treffer kundeservice først
AI treffer kundeservice først
Bjarte Lyssand
1. okt.1 min lesing


AI-drevet konsolidering utfordrer norske kundesentre
Norske kundesentre må ta aktive valg. Skal man gå fullt inn i en global plattform, satse på kombinasjoner, eller bygge selv?
Bjarte Lyssand
28. sep.2 min lesing


ChatGPT5 Agent. Hvem åpner døren først?
ChatGPT Agent kan hjelpe med mye, men når den møter lukkede systemer på norske nettsider stopper det opp. Det er mye å tjene for de som...
Bjarte Lyssand
28. sep.2 min lesing
bottom of page
