top of page
  • Writer's pictureSteinar B. Christensen

- KSIndeks er viktig for bedrifter som setter sin ære i å levere god kundeservice.


LeadDesk har vært sentral for KSIndeks og Kundeservicedagene siden oppstarten. Vi har hatt en liten prat med Silje Abrahamsen, som er direktør for Enterprise Sales i Norge.


Hvor lenge har LeadDesk vært hovedpartner for KSIndeks?


- LeadDesk gikk i 2010 sammen med Kantar for å lage KSIndeks. Vi har altså vært hovedsposor av prisen siden oppstarten. LeadDesk, den gang Dolphin, bidro med vår erfaring i forhold til hvordan kundeservice ble drevet og hvilke KPI-er som var viktig for bransjen og sluttbrukernes opplevelse av god kundeservice. I tillegg bidro vi med økonomisk støtte. Siden oppstarten har vi hatt jevnlig dialog rundt forbedringer av selve undersøkelsen, og har bidratt under kåring og utdelingen av prisen som etter hvert ble et fast innslag på Kundeservicedagene, forklarer Silje.


Hvor viktig vurderer dere KSIndeks og prisutdelingen å være?


- Vi mener det er viktig for bransjen å ha en objektiv vurdering av hvordan kundeservice oppleves i det norske markedet, som gir et riktig og bredt erfaringsgrunnlag for å kunne vurdere opplevelsen og utvikle forbedringer. Det er mengden intervjuer og objektiviteten som er avgjørende for at resultatet blir riktig og rettferdig. Blindtester kan ikke konkurrere med virkelige menneskers opplevelse av kundeservice i praksis. Når grunnlaget er solid, blir også prisen ettertraktet å vinne for bedrifter som setter sin ære i å levere god kundeservice. Den er et synlig bevis på ett års hardt arbeid for å være best på kundeservice!


Hvordan ser dere på at CustomerTrends har overtatt KSIndeks?


- Jeg synes det er flott at KSIndeks får nytt liv og ny energi gjennom CustomerTrends! Finn Olav og Erlend fra Kantar har lagt et godt grunnlag gjennom over 10 års innsats for KSIndeks, og det hadde vært trist om det de har bygget opp ikke skulle få leve videre. Vi tenker at nytt eierskap kan tilføre undersøkelsen og prisen ytterligere verdi og nye ideer, forteller Silje engasjert.


Noe spesielt du er spent på å bli oppdatert på i forbindelse med årets måling?


- Jeg er spent på å se hvordan CustomerTrends setter sitt preg på årets undersøkelse og pris og gleder meg over å få være med på laget, avslutter Silje Abrahamsen.




26 views0 comments

Comments


bottom of page