top of page
Search

Topp tre i forsikring: Disse imponerer kundene

  • Writer: Steinar B. Christensen
    Steinar B. Christensen
  • Apr 8
  • 1 min read


Kundeservice i forsikringsbransjen er utfordrende. Henvendelsene er ofte komplekse, og mange av dem skjer i situasjoner preget av stress og bekymring. Likevel er det tre selskaper som i år skiller seg ut med imponerende innsats og kvalitet i møte med kundene: If, Frende og KLP.


Kategorien Forsikring i KSIndeks 2025 er blant de mest krevende – og konkurransen er knallhard. Basert på flere tusen kundeintervjuer i KSIndeks undersøkelsen, vurderes blant annet serviceinnstilling, tilgjengelighet, løsningsgrad og anbefalingsvilje. – Når man får toppscore i en bransje der kundene kontakter deg i krevende situasjoner, sier det mye, sier Bjarte Lyssand i CustomerTrends.


If er tilbake i toppen og får særlig skryt for sitt arbeid med skadeoppgjør. Frende, som vant i 2023, fortsetter å levere jevnt høyt – mye takket være det sterke banknettverket. KLP imponerer med sin målrettede og proaktive kundedialog, og viser at de kjenner sin kundegruppe godt.


Vi gratulerer de tre nominerte og ser frem til kåringen av vinneren på Kundeservicedagene 21. mai i Oslo!


Les hele artikkelen i Kundeserviceavisen her.

 
 
 

Comentarios


© 2025 KSIndeks

bottom of page