I 2022 vant Sbanken prisen fra KSIndeks for tiårets beste kundeservice. De har i tillegg vunnet flere priser for god service, i kategorien bank. – Med slike kåringer får vi innsikt, noe å jobbe mot og ikke minst noe å feire når vi lykkes med å komme på pallen, sier Gro Heidi Ø. Skarstein, leder for kundeservice i Sbanken.
Hva har det betydd for dere å vinne KSIndeks?
– Det betyr veldig mye i form av at vi får en bekreftelse fra kundene på at de får Norges beste kundeopplevelse når de i dialog med oss. KSIndeks er for oss den gjeveste prisen å vinne, da den måles gjennom hele året og med det får så mange respondenter at resultatet er pålitelig.
Hun forteller at de alltid har kjøpt rapporten, og ut fra resultatene har de jobbet med både å bevare, og utvikle seg der kundene har scoret dem noe lavere.
– Det har det vært kjekt å se at tiltakene har virket. Å levere tidenes beste resultat i 2021, der DNB hadde banket på Sbanken-døren, det er vi utrolig stolte over. Det å vinne tiårets kundeservicepris var skikkelig gjevt for hele banken – det har blitt trukket frem i veldig mange sammenhenger og noe alle ansatte er stolte over å ha vært en del av, forteller Skarstein.
– Kundeservice i Sbanken er hjertet i banken: det sies ikke bare, det oppleves også slik.
Hvorfor trenger vi å kåre og sammenligne Norges beste kundeservice?
– Kundene sammenligner kundeopplevelsen på tvers av bransjer, og vi jobber knallhardt hver eneste dag for å yte Norges beste kundeopplevelse til kundene våre. Med slike kåringer får vi innsikt, noe å jobbe mot og ikke minst feire når vi lykkes. Selvsagt aller gjevest når vi vinner en pris, sier Skarstein.
Vi har som mål å være på pallen hvert eneste år!
Hvor viktig er KSIndeks-prisen, mener du?
– Nye produkter er enkelt å kopiere, gode kundeopplevelser derimot kan ikke kopieres – de må skapes der og da hver eneste dag. KSIndeks er beviset på om vi lykkes med dette eller ikke, forteller Skarstein.
– Lykkes vi ikke får vi god innsikt, og lykkes vi så er det utrolig gøy å feire suksessen sammen med alle som har vært med å bidra til Norges beste kundeopplevelse. Sbanken har derfor som mål å komme på pallen hvert eneste år.
– Vi måler kundenes tilfredshet hver eneste dag, og lytter til de tilbakemeldingene kundene gir. På denne måten har vi kundenes tilbakemeldinger tett på oss hver eneste dag, sier Skarstein.
Hva tenker du om at CustomerTrends viderefører KSIndeks?
– Det synes jeg er utrolig bra! Kundeservicebransjen hadde mistet noe viktig dersom vi hadde mistet den denne innsikten, og ikke minst er det en viktig grunn for å delta på Tekna sine kundeservicedager. I tillegg ville vi mistet innsikt som bringer kundeservicebransjen videre, avslutter Skarstein.
Comments