top of page

KSIndeks 2026 – vi ser fremover

  • Writer: Steinar B. Christensen
    Steinar B. Christensen
  • 4 days ago
  • 1 min read
Bjarte Lyssand på scenen under Kundeservicedagene 2025 med nyttig innsikt fra KSIndeks undersøkelsen.
Bjarte Lyssand på scenen under Kundeservicedagene 2025 med nyttig innsikt fra KSIndeks undersøkelsen.

Arbeidet med neste års KSIndeks er i gang. Målet er det samme som alltid – å fange opp de viktigste bevegelsene i hvordan nordmenn møter, bruker og vurderer kundeservice. Men hva er de store linjene akkurat nå? Her er noen tidlige refleksjoner:


  • Kunstig intelligens som samtalepartner

    Generative verktøy gjør både kunder og kundesentre bedre forberedt. Hvordan påvirker det forventningene til samspill mellom mennesker og maskiner?


  • Emosjonell tilknytning som konkurransefaktor

    I et marked der produktene ligner hverandre, blir følelsen kundene sitter igjen med enda mer avgjørende for lojalitet.


  • Kundeinnsats som suksesskriterium

    Jo mindre friksjon kunden opplever gjennom hele reisen, desto sterkere blir både tilfredshet og anbefalingsvilje.


  • Rettferdighet i kundebehandlingen

    Opplevelsen av å bli behandlet fair – uavhengig av kanal, tid og sakstype – peker seg stadig tydeligere ut som et kjernekrav fra kundene. Vi undersøker hva “rettferdig service” betyr i praksis.


Har du tanker om hvilke utviklingstrekk som undersøkelsen bør belyse? Sammen sørger vi for at KSIndeks forblir det mest treffsikre speilet av norsk kundeservice.

 
 
 

Comments


© 2025 KSIndeks

bottom of page