Statens Vegvesen er ansvarlig for å gi god kundeservice til alle som bruker veiene i Norge. Skal du kjøpe et kjøretøy, ønsker å ta sertifikat eller er allerede på veien må du forholde deg til Statens Vegvesen. Kundeservice må håndtere en rekke henvendelser ulike typer av henvendelser i denne forbindelse.
Statens Vegvesen har et bredt spekter av digitale verktøy og ressurser tilgjengelig for å hjelpe kunder med å finne relevant informasjon raskt og enkelt.
– Statens Vegvesen treffer store deler av befolkningen. Alle som har førerkort eller eier et kjøretøy må forholde seg til oss, forteller Bodil Rønning Dreyer, direktør for Trafikant og kjøretøy i Statens vegvesen.
Jeg er svært fornøyd med at våre medarbeidere er så gode på kundeservice
Hun forteller at stadig flere bruker deres selvbetjeningsløsninger på vegvesen.no, men de har fortsatt svært mange henvendelser på epost, chat og telefon hvert år.
– I tillegg til å være en serviceetat der kundene får utført nødvendige tjenester, forvalter vi også et regelverk for trafikanter og kjøretøy. Vi kan ikke oppfylle kundens ønske hvis det er i strid med regelverket. Derfor er jeg svært fornøyd med at våre medarbeidere er så gode på kundeservice og et topp tre i kategori offentlige virksomheter, avslutter Dreyer.
FOTO: Henriette Busterud/Statens vegvesen
Comments